AUTHOR

Photobucket

Ahad, 23 Januari 2011

Soya Laban- Susu Soya Habbatus Sauda


Susu Soya Habbatus Sauda dihasilkan untuk memenuhi keperluan "Halalan Toyyiban" untuk komuniti muslim dan menawarkan minuman yang sihat dan bersih kepada masyarakat yang bukan islam. Susu soya ini dihasilkan dengan menggunakan bahan-bahan mentah terbaik tanpa bahan pengawet dan pewarna.

Khasiat:
-mengurangkan tahap kolestrol sekaligus menjadikan ianya minuman diet yang sihat.

-Tidak ramai yang alahan susu soya. Hanya 0.5% kanak-kanak yang alahan dengan susu soya dan 2.5% yang alahan dengan susu lembu.



-kaya dengan Isoflavon yang mencegah dari kanser dan osteoporosis. Isoflavons sangat penting dan merupakan kelebihan susu soya yang unik. Setiap cawan susu soya mengandungi 20mg isoflavons (terutama genistein dan daidzein). Isoflavons mempunyai banyak kelebihan termasuk mengurangkan kolestrol, mengurangkan menopause, mengelakkan osteoporosis dan mengurangkan risiko kanser tertentu.

-tidak mengandungi laktosa dimana sebanyak 75% dari penduduk dunia yang tidak dapat mentolerir laktosa. Sesetengah masyarakat etnik lebih mendapat kesan dari masyarakat lain. Sebagai contoh, 75% rakyat Afrika dan 90% dari orang Asia mempunyai toleransi laktosa. Sebagai kebaikan tambahan, susu soya mengandungi gula prebiotik, iaitu stachyose dan raffinose. Gula ini dapat meningkatkan daya imunisasi badan dan membantu mengurangkan toksik dalam badan.

-hanya mengandungi protien sayuran dimana Protein sayuran dapat mengurangkan kehilangan kalsium melalui ginjal yang dikenali sebagai diet yang kaya dengan protein susu yang menyebabkan risiko kepada osteoporosis.

Rasulullah S.A.W bersabda:
"Gunakanlah habbatus sauda kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala macam penyakit kecuali As Sam(maut)" -HR Bukhari dan Muslim.

Harga:

Susu Soya Perisa Asli (Laban Soy Original) = RM2.00

Susu Soya Campuran Bijirin HItam+Habbatus Sauda = RM2.60


Oleh itu, kepada sesiapa yang berminat untuk membeli Susu Soya Habbatus Sauda ini, sila hubungi saya ditalian

+60102767206
+60176996920
(Hazli)

Email: panglima_utama@yahoo.com
Read More…

Tiada ulasan:

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator