AUTHOR

Photobucket

Rabu, 19 November 2008

Ilmu aura


Bismillah...

Dengan nama Allah yang maha penyayang..Allah sayang akan hamba-hambaNya..Allah maha agung..

Aura bermaksud gelombang. Di dalam ilmu aura, setiap ciptaan Allah di dunia ini mengeluarkan aura yang tersendiri setiap masa. Dan aura mempunyai berbagai-bagai warna dan bentuk. Manusia adalah makhluk yang terbanyak mengeluarkan aura.

Aura dapat dibahagikan kepada beberapa jenis:

1. Aura tumbuhan.
2. Aura binatang.
3. Aura benda-benda yang tidak bernyawa seperti besi, batu dan sebagainya.
4. Aura bencana alam.
5. Aura manusia.

Aura Tumbuhan.

-kebiasaannya tumbuhan yang boleh dijadikan sumber perubatan mengeluarkan aura yang bercahaya dan cahayanya berwarna putih bersih. Cahaya- cahaya ini kelihatan amat kecil sekali seperti kelip-kelip yang berterbangan. Dan auranya sentiasa bergerak melayang-layang. Ini menunjukkan, tumbuhan tersebut mempunyai khasiat di dalam perubatan. Dan di dalam cahaya-cahaya putih itu juga, terdapat cahaya-cahaya yang lain yang berdasarkan kegunaannya. Contohnya daun hempedu bumi.

Di dalam daun hempedu bumi mengandungi cahaya-cahaya yang berwarna putih melayang bertebangan seperti kelip-kelip yang berterbangan. DAlam masa yang sama, di dalam cahaya putih itu mengandungi sedikit cahaya kemerahan yang menunjukkan ianya membahayakan kiranya diambil dengan dos yang terlalu banyak. Dalam masa yang sama juga, terdapat cahaya-cahaya yang berwarna unggu kebiruan yang menunjukkan ianya sesuai untuk mengurangkan kandungan gula di dalam darah dan juga boleh menurunkan kadar tekanan darah tinggi.

Kesimpulannya, setiap tumbuhan yang boleh digunakan dalam perubatan mengandungi cahaya yang berwarna warni bergantung kepada khasiatnya.

Bagi tumbuhan biasa pula, tumbuhan yang beracun yang mana tidak boleh dimakan oleh menusia akan mengeluarkan aura yang berwarna merah pekat. Dan aura tersebut tinggal tetap dan tidak bergerak seperti aura tumbuhan yang yang berkhasiat.

Aura Binatang

- binatang pula mengeluarkan auranya yang tersendiri. Tetapi ia bukanlah aura yang sama seperti aura yang dikeluarkan oleh tumbuhan. Biasanya haiwan yang berbahaya atau berbisa mengeluarkan aura atau cahaya berwarna hitam. Lagi kuat dan besar cahaya hitamnya, lagi berbahaya bisanya.

Binatang yang sedang marah pula akan akan mengeluarkan cahaya merah dan cahaya itu akan meluru kepada musuhnya yang berada berdekatan dengannya. Biasanya cahaya merah akan keluar bersama bunyi. Contohnya ular. Cahaya merah akan keluar dari bunyi desirannya. Dan cahaya itu akan bertembung dengan aura badan musuhnya. Secara tidak langsung, ia menandakan amaran darinya.

Kiranya manusia terserempak dengan keadaan begini, aura merah tersebut akan bertembung dengan aura badan manusia dan secara tidak langsung, manusia akan sedar akan bahaya yang diberikan oleh binatang tersebut. Ini dinamakan komunikasi secara gelombang. Contohnya kucing belaan. Walaupun manusia tidak memahami bahasa kucing, tetapi dari aura yang dikeluarkan oleh kucing yang bertembung dengan aura manusia, manusia boleh memahami bahawa kucing itu sedang sakit, merajuk, lapar, garang dan sebagainya.

Binatang yang berada di dalam keadaan tidak membahayakan akan mengeluarkan cahaya berwarna biru yang berkilauan seperti kelip-kelip.

Aura Benda

- benda-benda yang tidak bernyawa pula seperti batu dan sebagainya mengeluarkan aura yang bercahaya jernih seperti air. Kiranya manusia mampu menyatukan aura benda-benda tersebut dengan aura badannya, maka manusia dapat menggerakkan barang benda tersebut dengan menggunakan aura pandangan mata. Walaupun agak sukar, tetapi ianya tetap tidak mustahil kerana ilmu yang Allah turunkan adalah amat meluas sekali walaupun diibaratkan setitis air dilautan.

Aura Bencana

- sebelum terjadinya bencana seperti banjir, ribut dan sebagainya. Bumi akan mengeluarkan aura yang berupa cahaya yang berwarna. Bergantung kepada bencana yang bakal menimpa. Contohnya banjir. Sebelum banjir, hidupan lain yang yang lebih dekat dengan bencana yang mana telah tahu terlebih dahulu akan mengeluarkan aura tertentu. DAn dari situ, gerak hati yang kuat akan dapat merasa sesuatu akan terjadi berdasarkan aura yang dikeluarkan oleh binatang, tumbuhan dan benda. Biasanya warna aura ini tidak menentu. Ini kerana ia bergantung kepada binatang atau tumbuhan yang mengeluarkan auranya.



Aura Manusia

- Manusia adalah makhluk yang paling banyak mengeluarkan aura yang berwarna. Ini kerana setiap kelakuan, perasaan, pergerakkan, amalan, penyakit, penulisan(walaupun menggunakan komputer untuk menaip) dan cetusan hati mengeluarkan cahaya yang berbeza.

Dari cahaya yang dikeluarkan, dapatlah ditafsirkan penyakitnya, apa yang telah dilakukan olehnya, amalannya, sifatnya, perasaannya dan serba sedikit detikkan hatinya. Insya Allah akan dihuraikan di topik yang lain.

Perlu diingat, ketepatan ilmu aura adalah 90%. NAmun ilmu aura mestilah disertakan dengan ilmu tauhid dalaman yang mana setiap pengamal ilmu ini mestilah mengetahui hakikat diri manusia dan menjalankan segala perintah Allah. Kiranya tidak disertakan dengan ilmu ini, maka ketepatannya hanya 40% sahaja. Kerana, aura atau cahaya yang dikeluarkan adalah berkaitan dengan hakikat diri manusia itu sendiri.

Wallahu A'lam.
Read More…

Tiada ulasan:

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator