AUTHOR

Photobucket

Isnin, 6 Disember 2010

Golongan-golongan Manusia Akhir Zaman

Bimillah..

Dengan nama Allah yang maha penyayang, Allah sayang sekelian hambaNya..

Adapun manusia-manusia pada akhir zaman iaitu pada zaman yang sedang kita lalui sekarang, umat islam tergolong di dalam beberapa kumpulan. Dan golongan-golongan ini telah pun wujud sejak zaman yang terdahulu hinggalah ke hari ini. Namun, pada zaman yang serba canggih ini, masih ramai yang tidak menyedari bahawasanya mereka-mereka semua telahpun terjerumus atau termasuk di dalam golongan-golongan ini. Golongan-golongan ini lebih dikenali dengan golongan-golongan tasauf.



Adapun golongan-golongan ahli tasauf itu ada 12 golongan.

1. Sunniyun.
-mereka adalah golongan yang berkata dan mengamalkan sesuai dengan syariat dan tariqat secara menyeluruh. Mereka adalah ahli sunnah waljamaah. Sebahagian masuk syurga tanpa hisab dan tanpa siksa sama sekali. Sebahagian lagi masuk syurga dengan hisab yang ringan dan mendapat sedikit siksa. Masuk neraka jahannam, kemudian dikeluarkan untuk masuk ke syurga. Mereka tidak abadi di dalam neraka seperti abadinya orang-orang kafir dan orang-orang munafik.

2. Halawiyah.
-golongan ini berpandang bahawa melihat tubuh wanita cantik dan tubuh lelaki yang tampan itu halal. Mereka berpendapat bahawa menari, memeluk dan mencium adalah mubah(dibolehkan) oleh agama islam. Golongan ini jelas kufur.

3. Haliyyah.
-golongan ini beranggapan bahawa menari dan bertepuk tangan adalah halal. Syeikhnya disebut 'haalah' yang bermaksud orang yang sudah tidak diatur oleh syarak. Ini adalah satu bid'ah yang tidak ada di dalam sunnah Rasulullah S.A.W.

4. Aulia-iyyah
-golongan ini beranggapan bahawa seorang hamba jika sudah sampai keperingkat kewalian maka jatuhlah darinya tuntutan syarak. Mereka beranggapan bahawa wali itu lebih unggul dari Nabi kerana ilmu Nabi melaui perantaraan Malaikat Jibril, sedangkan Wali tanpa perantaraan. Ini juga takwil yang salah. Mereka rosak kerana beri'tiqad seperti itu dan termasuk kepada kekufuran.

5. Samraniyyah.
-golongan ini beranggapan bahawa kebersamaan itu sifatnya qadim, sehingga mereka menggugurkan tuntutan 'amar'(suruhan) dan 'nahi'(larangan), serta menghalalkan tabuhan-tabuhan. Mereka juga beranggapan bahawa halal diantara mereka dikalangan wanita. Mereka pun termasuk kufur. Darahnya halal(boleh dibunuh).

6. Hubbiyah.
-golongan ini beranggapan bahawa seorang hamba telah mencapai darajat mahabbah. Maka mereka lepas dari aturan syariat dan tidak mahu menutup aurat.

7. Huriyyah.
-golongan ini sama dengan Haliyyah. Tetapi mereka ada lebihnya. Mereka mengaku bahawa orang dikelas mereka suka bersetubuh dengan bidadari. dan bila mereka sedar mereka akan mandi. Inipun golongan yang bohong dan rosak.

8. Ibahiyyah.
-golongan ini adalah yang meninggalkan amar ma'ruf nahi mungkar, menghalalkan yang haram dan membolehkan bergaul dengan wanita.

9. Mutakasilah.
-golongan ini malas dan tidak mahu berusaha. Pekerjaannya adalah meminta-minta dan mengaku bahawa mereka telah meninggalkan dunia(pada lahirnya), padahal mereka mengejar dunia pada batinnya. Golongan ini termasuk di dalam golongan yang hancur.

10. Mutajahilah.
-golongan ini sengaja memakai pakaian orang yang fasik. Allah berfirman:

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka". (Al-Hud: 113)

Rasulullah bersabda;

"Orang yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk ke dalam kaum tersebut."

11. Wafiqiyyah.
-mereka beranggapan bahawa tidak ada yang tahu kepada Allah melainkan Allah sehingga mereka meninggalkan upaya mencari ma'rifat. Mereka pun hancur kerana bodoh.

12. Ilhamiyyah.
-golongan ini beranggapan bahawa mereka meninggalkan ilmu bahkan melarang belajar. Mereka mengikuti para hukama dan mengatakan Al-Quran itu sebagai penghalang. Sedangkan syair-syair adalah Quran bagi ahli tariqah sehinggakan mereka meninggalkan Al-Quran dan mempelajari syair-syair. Mereka mengajarkan syair kepada anak mereka dan meninggalkan aurad. Mereka juga hancur. Di dlam hati mereka terdapat kebatilan.

Ahlus Sunnah Waljamaah berkata; "Sahabat r.a adalah ahli Jazbah (ahli tarikan batin) kerana kekuatnnya menemani Nabi. Tarikan batin tersebut menyebar kepada syeikh-syeikh tariqat dan bercabang lagi pada silsilah yang banyak sehingga semakin melemah dan terputus pada kenayakkan umat. Yang tinggal adalah orang-orang yang meniru-niru sebagai syeikh tanpa makna kedalaman. Maka tersebarlah kepada ahli-ahli bid'ah, sehinggakan menjadi beberapa cabang. Seperti Qalandariyah, Haidariyah, Ad-ham dan banyak lagi. Adapun ahli fiqih (ahli ilmu) dan Irsyad (tariqat yang benar0 pada zaman ini sangat sedikit".

Wallahu A'lam.
Read More…

1 ulasan:

Unknown berkata...

DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
DISELURUH DUNIA
Bismillahir Rahmanir Rahiim
Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
Markas Besar Angkatan Perang
Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Mengeluarkan Pengumuman kepada
1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

MULAI HARI INI
YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
BERLAKULAH PERANG AGAMA
BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

"Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
(Q.S: al-Baqarah: 191-193).

BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
DARI HULU HINGGA HILIR


HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
KHALIFAH IMAM MAHDI.

Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
Maha Penyayang.

Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
maka tidak ada permusuhan (lagi),
kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
Al-Baqarah : 192-193

SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator