AUTHOR

Photobucket

Khamis, 2 April 2009

Pelik Tapi Benar (Kebesaran Allah)

Bismillah...


Betapa sayangnya Allah pada sekelian hambaNya..
Sesungguhnya Alllah tidak menjadikan sesuatu tanpa sebab. Setiap yang Allah jadikan mempunyai alasan2 yang tersendiri bagi mereka2 yang mahu memikirkannya. Seringkali terngiang2 pesanan guru saya, agar sentiasa bersangka baik pada setiap kejadian yang Allah jadikan.
Pada awalnya, saya memahami apa yang dikatakannya. Namun faham masih lagi tidak mencukupi jika tidak dapat menghayati. Selama 4 tahun saya mengambil masa menghayati dan mendalami apa yang dikatakan oleh guru saya. Subhanallah...sayangnya Allah pada mereka2 yang mahu memikirkan kebesarannya bukan sahaja memahami tetapi menghayati setiap yang Allah jadikan untuk sekelian makhluk yang diciptakanNya.

Baru2 ini saya disentakkan oleh satu penghayatan yang amat berharga buat saya. Yang mana Allah menyampaikannya melalui penghayatan seorang hambaNya lalu diberitakan kepada saya. Kini barulah saya sedar. Ada beberapa tumbuhan yang Allah jadikan mempunyai tanda2 yang mana ia menyerupai organ , saraf2 dan tubuh badan manusia. Sekaligus memberitahu bahawa ia bermanfaat untuk menyembuhkan penyakit2 yang dialami oleh manusia itu sendiri.


Contohnya: -sehiris lobak merah kelihatan seperti pupil,iris dan garisan radiasi
yang sama seperti texture mata.Dan buktinya melalui penyelidikan sains lobak bagus untuk mengaliran darah dalam badan dan bgus untuk fungsi mata..
















-Tomato mempunyai 4 chamber (ruang pembahagi)dan berwarna merah.jangtung Mempunyai 4 chamber (ruang pembahagi) dan berwarna merah.Semua kajian yang dijalankan Membuktikan tomato sangat penting untuk jantung dan pengaliran darah..














-Segugus anggur berada dalm satu kelompok (bronchioles) dan berbentuk menyerupai jantung. Sebiji anggur juga kelihatan seperti bentuk sel2 darah.dan semua kajian yang dijalankan pada hari ini membuktikan anggur amat bagus untuk fungsi jantung dan berhubung kait dengan tenaga yang diperolehi dari makanan untuk diberikan kepada darah menjalankan aktivitinya..














-Kekacang jika diperhatikan dengan lebijh teliti,ia seakan serupa dengan Bentuk otak,kanan dan kiri hemisphere,atas dan bawah cerebrums dan lapisan bawah cerebellums. Dan kedutan @ lapisan yang terlipat pada permukaan kacang itu seiras dengan bentuk neo-cortex (lapisan luar yang melindungi otak) .Setelah kajian dibuat kite dapat buktikan bahawa ia sangat berguna untuk pembentukan lebih dari 3 dosen neuron-transmitter yang mampu melicinkan perjalanan fungsi otak.
















-Kacang merah sebenarnya bagus untuk proses penyembuhan dan berfungsi untuk mengekalkan fungsi buah pinggang dan secara zahirnya bentuk kacang merah ini menyerupai bentuk buah pinggang.














-celery,bok choy,rhubarb dan mereke same seperti bentuk tulang-belulang.Sangat berguna untuk memguatkan gigi.tulang terdiri daripada 23 % Natrium dan Secara kebetulannya kandungan Natrium bahan2 ini mempunyai purata 23%.jika Kandungan natrium tidak seimbang, badan akan menarik natrium ini dari tulang Hingga menyebabkan tulang itu rapuh. Oleh itu ia bagus untuk membaiki Keperluan (natrium) yang diperlukan oleh badan.












-Terung, avocado,pears berguna untuk menjamin kesihatan dan berfungsi Mengekalkan rahim dan cervix dalam keadaan baik bagi kaum wanita-jika diperhatikan bentuk mereka (buah-buahan tadi)…bentuk mereka sama seperti organ ini.dan kajian dijalankan dan didapati jika seorang wanita memakan sebiji avocado seminggu ianya akan membantu menyeimbangkan hormone,menyingkirkan bahan2 yang tidak diperlukan badan,dan sekali gus mengelakkan wanita itu dari mendapat cervix kanser. benarkah ini?....avocado megambil masa 9 bulan untuk membesar dari bunga hingga menjadi sebiji buah.. terdapat lebih dari 14 000 photolytic chemical yang mengandungi nutirisi penting dalam setiap buah-buahan ini.













-Buah ara atau buah tin penuh dengan biji dan bergantungan dalam 2 cabang semasa proses pembesaran. Buah Ara bagus untuk merangsang pergerakan yang lebih pantas buat sperma-sperma dan mampu meningkatkan bilangan sperma serta dapat mengelakkan kemandulan bagi kaum lelaki.












-Grapefruits,oren dan banyak lagi buah-buahan jenis limau yang menyamai bentuk kelenjar mamari pada wanita. Ia sangant baik untuk kesihatan buah dada terutama pada pergerakan keluar dan masuk limfa pada organ tersebut.











-Bawang besar sama seperti sel-sel badan. Kajian pada hari ini mendapati bawang besar boleh membantu membersihkan bahan buangan keluar dari sel-sel badan. Kajian juga membuktikan air mata yang keluar semasa mengupas bawang dapat mencuci kotoran pada mata sekaligus mengekalkan kelembapan pada retina mata .











-Keledek berbentuk seperti pancreas dan berfungsi mengimbangi
Glucosa (kandungan gula) dalam peredaran darah dan mengawal kadar diabities (kencing manis).
-Glucosa juga membekalkan tenaga kepada system badan.













-buah olive menyumbang kepada pengekalan tahap kesihatan yang optimum dan berfungsi untuk menjger kesihatan ovary (kilang telur)











Banyak lagi contoh-contoh tumbuhan yang mempunyai bentuk dan menyamai organ badan manusia yang mana amat sesuai digunakan di dalam bidang perubatan. Sekian.
Read More…

Tiada ulasan:

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator